شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

ديدني هاي شمال تركيه با جاذبه هاي منحصر به فرد

۹ بازديد

 يكي از پر رفتوآمدترين شهرهاي توريستي ايران، استان مازندران است. باز هم بايد در حوالي استان گيلان و بخش هاي مختلف آن سفر كنيم! همچنين بايد اشاره كنيم كه كشور ايران، داراي چندين جاده زيبا و مشهور است. همچنين توصيه ميكنيم كه خريد سوغات مشهور اين شهر، زيتون، انواع ترشيجات و شيرينيجات محلي، كلوچههاي گيلاني و گل سرسبد آنها يعني رشته خوشكار را فراموش نكنيد.حتما بهخوبي ميدانيد كه رامسر، عروس شهرهاي ايران ناميده ميشود و ازقضا هوو هم ندارد! اگر بخواهيم يكي از بكرترين مناطق شمال را توصيه كنيم، همين روستا و پارك جنگلي بينظير آن است.بوستان جنگلي صفارود يك چشمه آب معدني گوارا هم دارد كه حجت را براي انتخابش بهعنوان يكي از بهترين جاذبههاي گردشگري رامسر تمام ميكند. از امكانات ارائه شده در اين مكان گردشگري ميتوان به واحدهاي پذيرايي، مكانهاي تفريحي و گردشگري اشاره كرد كه مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفته است.مجتمع رفاهي تفريحي شهر سبز نام رسمي تلهكابين رامسر است كه در دو بخش در حال فعاليت است. در حاشيه اين رودخانه، پاركي بسيار بزرگ به نام ملل هم احداث شده كه به عنوان يكي از ديدني هاي ساري معرفي ميشود. اين كه چرا اين روستاي ييلاقي و زيباي رامسر جواهر ده نام گرفته است، ۳ روايت وجود دارد.

در سياه كل مي توانيد به ديدن استخر پاشوران، كاروانسراي تي تي، آبشار لونك، جنگل لاريخاني يا مسير جاده اي مارپيچ و زيباي سياهكل-ديلمان برويد. البته اين عروسِ مهماننواز و خوشرو، در عقد دائم طبيعت است؛ بكرترين طبيعتي كه ميتوانيد تصور كنيد.براي همين اگر قدم به شمال بگذاريد و مخصوصا گذرتان به مازندران بيفتد، ناديدهگرفتن اجاره ويلا در رامسر محالترين كاري است كه انجام ميدهيد.باوجود اينكه شهر رامسر شهر كوچكي است، اما از نگاه گردشگري ارزش زيادي دارد كه به اختصار به آنها اشاره ميكنيم:وقتي قصد تجربه تلهكابين رامسر را داشته باشيد، يعني قصد داريد كه كل زيباييهاي شمال را در چند لحظه به چشمهايتان هديه دهيد. تلهكابين جنگلي رامسر كه يكي از بزرگترين مسيرهاي تلهكابيني در خاورميانه است. با انواع امكانات در پارك جنگلي سفيدآب، روزي شاد براي خود و خانوادهتان بسازيد. رامسر هم از انواع نان و كلوچه سنتي، خوشمزهترينهايشان را گلچين ميكند و در اختيار گردشگران قرار ميدهد.موارد ديگري مثل عسل، ماهي، زيتون و برنج درجهيك شمال را ميتوانيد از اين شهر با بهترين كيفيت تهيه كنيد.يادتان باشد كه سفر به شهرهاي شمالي هرچند كه از دور آسان بهنظر ميرسد، نيازمند آگاهيِ پيش از سفر است. بنابراين اقمات در ويلا رامسر يا انواع فرصتهاي اقامتي را پيش از سفر در نظر داشته باشيد.شهرهاي شمالي معمولا ترشيجات و شيرينيجات مخصوص خودشان را دارند.

هركجاي رامسر را كه بگرديد، شگفتيتان بيشتر ميشود! هر چقدر هم شهرها شلوغتر و پر جمعيتتر ميشوند، تمايل افراد براي پيدا كردن يك شمال ناز خوش آب و هوا، حداقل براي گذرندان تعطيلات آخر هفته بيشتر ميشود. دراين مطلب قصد داريم به معرفي 5 تا از مهمترين شهرهاي توريستي استان مازندران بپردازيم و درباره جاذبههاي گردشگري هر كدام از شهرها بيشتر حرف بزنيم. خلوت شدن شهرها و جاهاي ديدني آنها، آبوهواي خنك و مطبوع، خلوتي جادههاي بين شهري و كم شدن ترافيك و ارزانتر شدن هزينههاي سفر از مهمترين دليلهايي است كه ميتوانيم براي ثابت كردن اين ادعا كه پاييز وقت بهتري براي سفر است عنوان كنيم. شهر سوادكوه از نظر جغرافيا، بين دو منطقه خشك و مرطوب و همچنين جنگل و كوهستان قرار دارد كه همين موضوع منجر به ايجاد آبوهواي فوقالعادهاي در اين شهر و همچنين موجب محبوبيت سوادكوه در بين گردشگران شده است. فاصله استان تهران تا شهر سوادكوه از جاده فيروزكوه ۲۰۳ كيلومتر و مدت زماني كه بايد براي رشمال نازن به اين شهر طي كنيد، حدود دو ساعت است. براي دسترسي به شهر سوادكوه از تهران، بهترين گزينه طي كردن جاده فيروزكوه است. اگر قصد داريد مسير كوتاه را طي كنيد از ميدان كوچك شهر به سمت چپ و جاده مرزنآباد-كلاردشت برويد.

جالب است بدانيد پل بزرگ راه آهن رشت - قزوين هم در سمت چپ اين درياچه قرار دارد و شما را به سوي خود مي خواند. اگر دردهاي عضلاني داريد و يا مي خواهيد به بدن و عضله هايتان آرامش دهيد به اين مركز برويد و از خدمات طب سوزني، ماساژدرماني و زالو درماني آنجا استفاده كنيد. اگر شما هم به طبيعت و پرندگان علاقه داريد مي توانيد به اين تالاب بياييد و پرندگاني كمياب مانند درناي سيبري را ببينيد. مسير حركت تلهكابين از ساحل آغاز و به كوهستان ختم ميشود.در كنار اينها، امضاي خدا پاي طبيعت شاليزارها و جنگلهايي كه در مسير ميبينيد حيرتزدهتان ميكند. اين منطقه در ۱۳ كيلومتري، پلور قرار دارد. اگر در فصل پاييز به اين تالاب بياييد رنگهاي بيشمار طبيعت هوش از سرتان خواهد برد و هواي خنك منطقه لذتتان را دوچندان خواهد كرد. اختلاف دماي ۱۰ درجايي كه قله كوه قرار دارد باعث ميشود مسافران اوقات خوشي را مخصوصاً در فصل تابستان داشته باشند.

یادگیری عبارات معروف و پرکاربرد ترکی به عنوان یک زبان دوم، به افزایش توانمندی‌های ارتباطی و اجتماعی شما کمک می‌کند. اولاً، این عبارات به شما کمک می‌کنند تا با اطرافیانتان بهتر ارتباط برقرار کنید. زبان، وسیله‌ای برای ارتباط است و با استفاده از عبارات معروف، می‌توانید در ارتباط با دیگران، به خوبی خود را بیان کنید و فرآیند ارتباط را بهبود بخشید.

 

دوماً، یادگیری عبارات پرکاربرد ترکی می‌تواند در مواقع مختلف و زمینه‌های مختلف زندگی کمک کند. برای مثال، در سفر به کشورهای ترکیه و کشورهای ترکی‌زبان دیگر، این عبارات به شما کمک می‌کنند تا بهتر و راحت‌تر با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و از تجربه سفرتان لذت ببرید. همچنین، در مواقع روزمره زندگی مانند خرید، سفارش غذا یا حتی درک و دریافت اطلاعات در محیط‌های مختلف مانند رستوران‌ها، هتل‌ها و ایستگاه‌های مترو، این عبارات بسیار مفید و کارآمد هستند و به شما امکان می‌دهند بهتر و سریع‌تر از خدمات محلی استفاده کنید. به این ترتیب، یادگیری عبارات معروف و پرکاربرد ترکی به شما کمک می‌کند تا در زندگی روزمره‌تان بهبودی ایجاد کنید و تجربه‌ی مثبت‌تری از ارتباط با مردم و فرهنگ ترکیه و کشورهای ترکی‌زبان دیگر داشته باشید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.